Tiedote 9.11.2018

SKY:n kesäjuhla
Lohjan Purpuri 8.-9.6.2019

Hyvät ystävät

Tervetuloa lapset ja aikuiset ensi kesänä, 8-9.6.2019, juhlimaan kesäjuhliamme Lohjan Purpurin merkeissä!

Yhteisohjelmana on siis Lohjan Purpuri. Lapset voivat toki osallistua Purpurin tanssimiseen, mutta heille on myös oma ohjelmansa: Lapset tanssivat ennen purpuriesitystä tanssit Huh hah hei, Hollolan polkka ja Sappu Säimälästä. Ohjeet löytyvät Tanhuvakasta ja musiikki Vipinää varpaissa ja Kutinaa kengissä -levyiltä. Ne laitetaan myös kotisivuille www.kansantanssinyst.fi.

Järjestelymme ovat käynnissä, mutta moni asia kaipaa vielä täsmennystä.  Tässä kuitenkin vähän perustietoa juhlien ohjelmasta:

• Ilmoittautuminen osoitteessa Harjun koulu, Toivonkatu 4, 08100 Lohja.
  • Juhlimme hiukan totuttua lyhyemmällä kaavalla. Eli odotamme teidän saapuvan klo 9.00 alkaen lauantai-aamupäivän aikana. Jos joku haluaa tulla jo perjantaina, majoitus on hoidettava silloin itse paikallisilla majoituspaikoilla tai tuttavien luona.
  • Avajaiset Lohjan torilla klo 12.00 ja siitä eteenpäin ryhmillä on tilaisuus esittää omaa ohjelmaansa torin lavalla. Toivottavaa on, että mahdollisimman moni ryhmä tulee esittämään omaa ohjelmaansa.
  • Päivällisen jälkeen on ohjattua tanssia Harjun koulun salissa.
  • Pelimannitanssit ovat klo 20.00 alkaen, ja niihin on pääsymaksu. Myös yleisöllä on mahdollisuus ostaa lippu.
  • Sunnuntai-aamupalan jälkeen on Lohjan Purpurin kertausharjoitus.
  • Sunnuntaina voi myös osallistua messuun Lohjan keskiaikaisessa kirkossa klo 10.00.
  • Lounaan jälkeen noin klo 13.00 kokoonnutaan kulkuetta varten harjun kupeessa oleville portaille.
  • Kulkue ei ole virallinen lippukulkue, vaan soittajien johtamina kuljetaan torille Purpurin tanssimispaikoille.
  • Ensin on lasten yhteisesitys, sen jälkeen Purpurin tanssijat asettuvat kahdeksan parin kuvioihin torille.
  • Kesäjuhlat päättyvät yhteisesityksen jälkeen yhteislauluun.
  • Juhlien aikana yhteisruokailut ovat lauantain päivällinen ja iltapala, sunnuntain aamupala ja lounas.
  • Koululla toimii puffetti koko juhlien ajan, lukuun ottamatta pääjuhlan aikaa.
  • Jos haluatte muun kuin koulumajoituksen, niin Lohjalla on useita pieniä majoitusta tarjoavia tahoja. Kannattaa tutustua niihin netissä.